Media Adviseurs Nederland helpt u de samenwerking

binnen lokale media-instellingen te verbeteren

Samenwerkingsverbanden hoeven niet per se georganiseerd te worden tussen media-instellingen onderling, maar kunnen ook alternatieve vormen aannemen. Naast gemeenten en omroeporganisaties zelf zijn er vaak nog tientallen andere niet journalistieke organisaties die belang hebben bij een goede incidentele of structurele samenwerking met een lokale of streekomroep. Vertegenwoordigt u bijvoorbeeld een bibliotheek, onderwijsinstelling, maatschappelijke of culturele organisatie, een vereniging of een bedrijf en u wilt graag alternatieve samenwerkingsmogelijkheden met de omroep in uw gemeente of regio onderzoeken? Ook publiek-private samenwerkingsverbanden behoren tot de mogelijkheden. Daar adviseren wij u graag bij!

Alle aanwezige lokale media-initiatieven en de wijze waarop ze onderling samenwerken zijn belangrijk voor een gemeente, en dus ook voor de burger. Al eens met alle lokale media-initiatieven om tafel gezeten en gesproken over mogelijke samenwerking? Media Adviseurs Nederland heeft hier ervaring mee en kan u helpen met het opzetten van samenwerkingsvormen die indien van toepassing binnen de mediawet passen.

Het mediabestel wordt steeds meer geopend voor andere partijen. Makers, lokale mediabedrijven, ZZP’ers en (groepen) burgers ontwikkelen steeds weer nieuwe creatieve en innovatieve ideeën. Hierdoor wordt het mogelijk dat nieuwe producten en stromingen wel toegang krijgen tot de publieke mediadienst. Heb je hier ideeën over? Wij helpen je daar graag mee verder.

  

Werkwijze

Onze samenwerking begint met een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek proberen we inzicht te krijgen in de vraagstelling. Op basis daarvan maken we een plan van aanpak, op maat gemaakt voor uw organisatie. Tijdens een tweede gesprek bespreken we dit plan van aanpak, waarbij natuurlijk nog alle ruimte is voor aanpassingen. Pas als u zich helemaal kunt vinden in het plan van aanpak ontvangt u een offerte van ons.

Als deze offerte akkoord is gaan we voor u aan het werk, waarbij we een doelgerichte en praktische aanpak hanteren. We gaan dus niet achter ons bureau zitten om eindeloos theoretische oplossingen te zoeken; we gaan liever in gesprek met betrokkenen om standpunten te achterhalen en zetten vervolgens koers naar een win-win situatie voor alle partijen.

Kom zelf ook in actie en neem contact met ons op!

Wie zijn uw media adviseurs?

Andra Leurdijk - Media Adviseurs Nederland

Bert van Valburg

Bert is de eigenaar van Media Adviseurs Nederland en kenmerkt zich als een adviseur met oog voor mensen, doelen en financiën. Bert werkte al voor tientallen gemeenten en omroepen in diverse rollen, en is daardoor zeer allround te noemen.

Andra Leurdijk - Media Adviseurs Nederland

Andra Leurdijk

Andra Leurdijk heeft ruim 25 jaar ervaring met beleid en innovatie in de media- en cultuursector. Ze heeft een goed oog voor de belangen van de verschillende betrokkenen en voor menselijke verhoudingen en werkte bij diverse gemeenten en omroepen.

Jan Spackler - Media Adviseurs Nederland

Jan Spackler

De passie van Jan is om mensen te helpen groeien, persoonlijk en in hun werk. Hij heeft veel ervaring met het begeleiden van (interne) verandertrajecten op het gebied van organisatie inrichting en cultuur, en is auteur van het boek "Verhalen om niet te verdwalen".

Marc Seveke - Media Adviseurs Nederland

Marc Seveke

Marc is een mens- en resultaatgericht manager met een focus op goede onderlinge samenwerking en balans. Het organisatiebelang wordt daarbij nooit uit het oog verloren. Marc is o.a. voorzitter  van de Stichting Waalstad Media (RN7).

Rene Adama - Media Adviseurs Nederland

René Adama

René was o.a. als programmatechnicus 15 jaar werkzaam bij Radio Nederland Wereldomroep, en meer dan 10 jaar als directeur van Broadcast Facilities Nederland. Daarnaast was hij hoofd faciliteiten en techniek bij Omroep Gelderland.

Janet Broere - Media Adviseurs Nederland

Janet Broere

Janet is de secretariële duizendpoot van Media Adviseurs Nederland. Tevens levert ze administratieve en project-ondersteuning. Voorheen was Janet werkzaam binnen verschillende afdelingen van Philips, zoals Legal Department en de Persdienst.

Wat zeggen onze opdrachtgevers?

Media Adviseurs Nederland is deskundig op het terrein van lokale omroep. Een gedwongen fusie van twee omroepen is op doortastende wijze gerealiseerd.

Jur Jongmans (extern beleidsmedewerker gemeente De Ronde Venen op LinkedIn)

Met positivisme en daadkracht krijgt Bert de 'zaak in beweging'. Als interim-directeur van de lokale omroep in Eindhoven heeft hij met ongebreideld enthousiasme en werklust de doelen gerealiseerd. Hij is een open en eerlijk gesprekspartner, die er in slaagt om partijen bij elkaar te brengen.

Henry van Roosmalen (hoofd Communicatie Gemeente Eindhoven op LinkedIn)

Bestuur, medewerkers en externe participanten van lokale omroep Reindonk hebben grote waardering voor de inspirerende en effectieve wijze waarop Bert zijn interim-functie vorm en inhoud heeft gegeven.

Van harte aanbevolen!

Arie Stas (Voorzitter Omroep Reindonk)